Er zijn in USA ongeveer 400.000 podcasten. De onderwerpen zijn zo verschillend dat er nauwelijks lijn in te brengen zijn.

  • Verhalen. De meest beluisterde podcasten zijn verhalende uitzendingen. Story-telling.
  • Nieuws. Actuele uitzendingen over dagelijks nieuws, soms voor een specifieke doelgroep.
  • IT. Er zijn veel podcasten over automatisering.
  • Interviews. Een vorm die veel mensen aanspreekt. Vaak interviews via Skype.
  • Humor. Dit leent zich goed voor korte uitzendingen. Krachtig en ze vereisen niet een lange spanningsboog.
  • Spin-off. Veel podcasten zijn een gesproken versie van een andere media-uiting zoals een televisieprogramma of videoproductie.
  • Leeromgeving. Beter verkopen? Economische lessen? Wetenschapsvragen?

U ziet dat podcasten voor iedereen interessant kunnen zijn. Zowel de “lurkers als de seeders“.

Wij kunnen seeders helpen met het verspreiden van de boodschap. Dat kan zoals met het produceren en editen van podcasten zoals de podcast verzekeringen als met lezingen, verhalen of video’s over financiële onderwerpen.